ظهور علامتهاى قيامت
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید سلام و احترام خدمت شما عزیزان بازدید کننده! با اظهار سپاس از بازدید تان، لطفاً برای هرچه بهتر شدن وبلاگ من، مرا از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سالم تان بهره مند سازید. تشکر کامران kamran.8194@yahoo.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 218
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 589
بازدید کل : 248394
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه

اسما خداوند متعال %

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
لطفاً این صفحه را با دوستان تان به اشتراک بگذارید 32 کلمه

Speed test

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ این صفحه را به اشتراک بگذارید
بهارســـــــــــــــــــــــتان
علمی، فرهنگی، اسلامی، تفریحی، ورزشی
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : کامران

علامتهاى قيامت در زمان حيات پيغمبر (ص)

 

آيا در زمان حيات پيغمبر (ص) هيچ علامتى به وقوع پيوسته است؟ ج: آرى! در اين موضوع الله سبحانه وتعالى مى فرمايد ﴿اقْتَرَبَتْ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَر﴾ (القمر2-1) ترجمه: ﴿نزديك شد قيامت وماه شكافته شد﴾ در حديث شريف آمده است: عن ابن مسعود قال: انشق القمر على عهد رسول الله (ص) شقتين فقال النبي (ص) [اشهدوا] ( متفق عليه) ترجمه: ابن مسعود گته اند: در زمان رسول الله (ص) ماه دو پاره گرديد ورسول الله به مردم گفت: شاهد باشيد. ابن كثير مى گويد: واقعة دو پاره شدن مهتاب چنانى در احاديث متواتر با سند صحيح آمده است, در زمان رسول الله (ص) واقع گرديده يكى ازمعجزه هاى آشكارآن جناب مى باشد.

س: چگونه اين واقعه علامت نزديك شدن قيامت وهم معجزه شده مى تواند؟ ج: اما علامت قرب قيامت بودنش چنانى گذشت در قرآن آمده است. اين چنين معنى دارد, كه ماهتاب از زمان خلق شدنش تا آن روز پاره نشده است. اما معجزه بودن آن از آن جهت مى باشد, كه اهل مكه به رسول الله (ص) گفتند: اگرتو پيغمبرى بر حق باشى معجزه اى نشان بده. بعد اين رسول الله (ص) دعا كرد و الله تعالى موافق خاستة او ماهتاب را دو پاره گردانيد چنانى در روايتى آمده است: عن أنس قال: إن أهل مكة سألوا رسول الله (ص) أن يريهم آية فأراهم انشقاق القمر ( متفق عليه) ترجمه: اهل مكه از رسول الله (ص) طلب كرند, كه براى ايشان معجزه اى نشان بدهد, كه در جواب دو پاره شدن مهتاب را به ايشان نشان داد

س: از اين بحث چه خلاصه براورده مى شود؟ ج: علامتهاى نزديك شدن قيامت از زمان آشكار شدن پيغبرى محمد (ص) آغاز گرديده, ودر زمان حياتش نيز به وقوع پيوسته است.

علامتهايى كه در زمان خلافت چهار خليفه واقع شده اند

 

س:ايا در زمان خلافت هيچ علامتى به وقوع پيوسته است؟

ج: آرى! اين علامتها واقع گرديده اند:1- فتح بيت المقدس, كه در زمان خلافت حضرت عمر واقع شده است وآن را رسول الله (ص) در حديث متفق عليه از علامتهاى قيامت گفته اند چنانى مى فرمايد: { اعدد ستا بين يدي الساعة: موتي ثم فتح بيت المقدس...} ( متفق عليه كما تقدم) ترجمه: { شش علامتى را, كه قبل از قيامت به وقوع پيوندد بشمار: وفات من وفتح بيت المقدس} 2- وباى عمواس. عمواس نام شهرى در فلسطين مى باشد, كه در سال هژدهم هجرى در آن وباى حلاكت آورى انتشار يافته هزاران نفر از جمله بسيار صحابگان جان خود را از دست داده اند, چنانى امين امت ابو عبيده ابن جراح در آن فوتيده است.

3 - قتل امام: يكى از علامتهاى نزديك شدن قيامت اين هست, كه مسلمانان امام خود را به ناحق مى كشند. چنانى در اين موضوع حديثى آمده است: { والذي نفسى بيده لا تقوم الساعة حتى تقتلوا إمامكم وتجتلدوا بأسيافكم ويرث دنياكم شراركم} ( رواه ابن ماجة والترمذي وحسنه وقد ضعفه الألباني في ضعيف الترمذي ج: 2170 وفي ضعيف ابن ماجه ج: 806 وفي الضعيفة ج: 204) ترجمه: { قسم به ذاتى, كه نفس من به يد اوست تا كه شما امامتان را نكشيد وهمديگر را با شمشير نزنيد وامور دنيايى شما را بدترينهاى شما ميراث نبرند, قيامت بر پا نشود } چنانى معلوم است امام مقتول حضرت عثمان (رضي الله عنه) مى باشد. 4- جنگ در بين دو گروه بزرگ مسلمانان. در اين موضوع رسول الله (ص) مى فرمايد: {لا تقوم الساعة حتى يقتتل فئتان عظيمتان ودعواهما واحدة} (رواه الشيخان) ترجمه: تا كه دو گروه بزرگ مسلمان, كه دعوايشان يكى است باهم درگير نشوند قيامت واقع نگردد. چنانى معلوم است در اين حديث به جنگ "جمل" و"صفين" اشاره شده است.

س: ايا چنين علامتى وجود دارد, كه از زمان پيغمبر (ص) ظاهر شده وتا قيامت ادامه يابد؟ ج: در اين موضوع رسول الله (ص) مى فرمايد. {لا تقوم الساعة حتى يقتتل فئتان عظيمتان وحتى يبعث دجالون قريب من ثلاثين كلهم يزعم أنه رسول الله...} ( رواه الشيخان وغيرهما كما تقدم) ترجمه: { تا زمانى, كه سى دروغگو, كه دعواى پيغمبرى مى كنند آشكار نشوند قيامت برپا نگردد} چنانى معلوم هست هنوز در زمان رسول الله (ص) ابن صياد دعواى پيغمبرى كرده بود. در اين موضوع درروايتى آمده است: {وقد قارب ابن صياد يومئذ الحلم فلم يشعر حتى ضرب رسول الله (ص) ظهره بيده ثم قال: أتشهد أني رسول الله؟ فنظر إليه فقال: أشهد أنك الرسول الأمين. ثم قال ابن صياد: أتشهد أني رسول الله؟ فرفصه النبي (ص) ثم قال: آمنت باالله ورسله...} ( متفق عليه ) ترجمه:{ در آن روزها ابن صياد به بلاغت نزديك شده بود, و از آمدن رسول الله (ص) آگاه نگرديد, كه پيغمبر (ص) به پشتش زد و به او گفت: آيا شهادت مى ديهى, كه من پيغمبرالله مى باشم؟ ابن صياد گفت: شهادت مى دهم, كه تو رسول امين هستى. بعد اين ابن صياد گفت: ايا شهادت مى ديهى, كه من رسول الله مى باشم؟ پيغمبر(ص) اورا سخت فشرد وگفت: به الله ورسولانش ايمان آورده ام} از تاريخ مى دانيم, كه مسيلمة كذاب چنين دعواى پيغمبرى كرده او وپيروانش را لشكر فرستادة ابوبكرصديق تار ومار كرد. اسود عنسى, تلحه ابن خويلد وسجاحى كاهن همه در زمان صحابگان چنين دعوا كرده اند. در زمان تابعين مختار ثقفى نيز دعواى پيغمبرى كرد ودو عصر قبل در سال 1233 هجرى مرزا عباس در ايران و در عصر بستم محمد طاه در سودان دعواى پيغمبرى كرد, كه در سال 1985 كشته شد. اين سلسل تا برامدن دجال ادامه يابد. در اين موضوع رسول الله (ص) فرموده اند: { وإنه والله لا تقوم الساعة حتى يخرج ثلاثون كذابا آخرهم الأعور الكذاب...} ( رواه أحمد كما في الكشف نقلا عن صحيح أشراط الساعة) ترجمه: {قسم به الله تا, كه سى كذابى, كه آخرين آنان كور كذاب يعنى دجال است نبرايد قيامت برپا نگردد}

5- ظهور خوارج يكى از علامتهاى نزديك شدن قيامت اين در بين مسلمانان آشكار گرديدن طايفة خوارج مى باشد. در مورد آنان رسول الله (ص) فرموده اند: { يأتي في آخر الزمان قوم دثاء الأسنان وسفهاء الأحلام يقولون من خير البرية ويمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لايتجاوز ايمانهم خناجرهم فأينما لقيتموهم فاقتلوهم فإن قتلهم أجر لمن قتلهم يوم القيامة } ( رواه البخاري وأبوداود والترمذي وصححه الألباني في الجامع: 8006) ترجمه: {در آخر زمان مردم جوان وبى خيردى ظاهرشوند, كه خود را بيهترين خلق مى نامند چنانى تير هدف را شكافته ( بدون اين, كه با آن آميخته شود) مى گذرد آنان از اسلام گذشته از آن بوى نمى برند. ايمان ايشان از گلويشان پاين نشود ( يعنى به زبان مسلمان باشند نه با قلب) در كدام مكانى با آنان رو به رو گرديد ايشان را بكشيد زيرا براى كسى, كه آنان را بكشد روز قيامت اجر ثواب خواهد بود} نشانه هاى اين طايفه هنوز در حيات رسول الله (ص) آشكار شده هنگام قسمت غنمت به پيغمبر الله تعالى عيب گرفته گفته اند: يا رسول الله اعدل (الشيخان ) ترجمه: اى پيغمبرى الله تعالى عدالت كن يعنى مال غنمت را عادلانه تقسيم نما! در آن زمان حضرت عمر خواست تا ايشان را بكشد ولى رسول الله (ص) او را منع كرده از خروج آنان خبر داد. چون در زمان خلافتى حضرت علي با حضرت معاويه بعد جنگ صلح اعلان شد آنان از صلح اباكردند وبر مقابل حضرت علي شمشير كشيده اند. حضرت علي با مشورة اصحاب كرام بر مقابلشان جنگيده وآنان را تار ومار كرد. بعد اين به قصد انتقام بر مقابل حضرت علي سوئ قصد كرده او را هنگام به نماز بامداد رفتن سخت مجروح كردند, كه در اثر آن به شهادت رسيد.

علامتهايى كه در زمان تابعين به وقوع پيوسته اند

 

وضع كردن احاديث دروغ از نام رسول الله (ص): قال رسول الله (ص): { يكون في آخر الزمان دجالون كذابون يأتونكم من الأحاديث بما لم تسمعوا أنتم ولا آباؤكم فإياكم وإياهم لا يضلونكم ولا يفتنونكم} وفي رواية { سيكون في آخر أمتي أناس يحديثونكم مالم تسمعوا أنتم ولا آبائكم فإياكم وإياهم} ( رواه مسلم) ترجمه: {در آخر زمان دجالان دروغگو پيدا مى شوند وآنان به شما حديثهاى روايت مى كنند, كه آن را نه شما ونه پدرانتان نشنيده ايد. از آنان حضر نمايد, كه گمراهتان نسازند} ودر يك روايت آمده است: {در آخر امت من مردمانى پيدا شوند وبه شما حديثهاى روايت كنند, كه نه شما و نه پدرانتان آن را نشنيده ايد. از آنان حضر نمايد}

از تاريخ اسلام مى دانيم, كه در زمان تابعين چنين عمل زشت رواج ودر چامعه انتشار يافت. از چملة اولينهاى, كه در موضوع قبول حديث وشناختن صحيح وناصحيح آن اصول وقاعدهاى وضع كرده اند امام مالك مى باشد. بعدن ديگر محدثين اصول وضع كردة او را كاملتر كرده راهاى نشر اين فساد را بند كرده اند. امام مالك گفته است: ما به اهل عراق حديثى را مى فرستاديم, كه (فرضا) يك وجب مى بود, پس آن به ما وقتى مى رسد, كه مقدار يك ذراع شده است. يعنى در آن بسيار چيزها را از پيش خود اضافه مى كردند. الحمد لله با جهد وكشش محدثين اين فساد بسته شده وتا زمانى, كه محدثين حيات اند بسته خواهد ماند.

علامتهاى بعد خير القرون واقع شده

 

(ص): 1- ظاهر شدن آتشى در سرزمين حجاز. قال رسول الله: {لا تقوم الساعة حتى تخرج نار من أرض الحجاز تضيء لها أعناق الإبل ببصرى} ( متفق عليه ) ترجمه: {تازمانى, كه آتشى از سرزمين حجاز نبرايد وگردنهاى شتران را در بصرى (شهرى ازشهرهاى شام) روشن نكند قيامت واقع نشود} ابن كثير در "البدايه و النهايه" نوشته استٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍ: بعد از آن سال 654 درامد, كه در آن آتشى, كه در احاديث متفق عليه ذكر گرديده, در سرزمين حجاز ظاهر گرديد, كه گردنهاى شتران را در بصرى روشن مى كرد. 2-چنگ بر مقابل تا تار ومغول:قال رسول الله (ص) : { لا تقوم الساعة حتى يقاتل المسلمون الترك قوما وجوههم كالمجان المطرقة يلبسون الشعر ويمشون في الشعر} ( رواه مسلم وأبوداود والنسائي وقد صححه الألباني في صحيح الجامع: 7462) ترجمه: تازمانى, كه مسلمانان تركها يعنى قومى را, كه روى هايشان مثل سپر ( يعنى گرد ودايره شكل بوده) لباسهاى آنان وكفشهايشان از پشم است قتال نكنند, قيامت برپا نشود} اين جنگ با لشكر تاتار ومغول در قرن هفت هجرى واقع شده است, كه در سال 656 هجرى بغداد را به تسلط خود دراورده بودند.

منبع :کتابخانه عقیده

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب